Fizjoterapia kręgosłupa Łódź

Bóle kręgosłupa to najczęstsze dolegliwości, z którymi zgłaszają się do nas pacjenci.

Zazwyczaj ich przyczynami są:

• urazy mechaniczne,
  • dyskopatia,
  • przepukliny kręgosłupa,
  • stany zapalne,
  • zmiany zwyrodnieniowe,
  • przeciążenia,
  • silny i przewlekły stres,
  • wrodzona lub nabyta niewłaściwa budowa fizjologiczna ciała i/lub kręgosłupa
  • inne choroby (depresja, otyłość).

W celu zniwelowania lub złagodzenia uciążliwego bólu kręgosłupa, powodującego duży dyskomfort w codziennym funkcjonowaniu, stosujemy szereg skutecznych zabiegów i właściwie dobranych ćwiczeń. Dzięki odpowiedniej konsultacji oraz wykorzystaniu testów manualnych znajdujemy przyczynę bólu i pomagamy skutecznie ją wyeliminować.

Fizjoterapia kręgosłupa w naszej placówce obejmuje m.in. terapię manualną, suche igłowanie, masaże lecznicze, fizykoterapię oraz kinezyterapię.

Dyskopatia

Indywidualnie dobrane ćwiczenia przynoszą bardzo dobry efekt w przypadku jednego z częściej występujących schorzeń kręgosłupa jakim jest dyskopatia.

Niepożądane ruchy skrętne z dużym obciążeniem w zgięciu kręgosłupa powodują jego przeciążenie.

Najbardziej ruchome segmenty znajdują się w odcinku szyjnym i lędźwiowym i to one najczęściej ulegają uszkodzeniom podczas niewłaściwych pozycji przy pracy lub podnoszeniu ciężkich przedmiotów.

Bóle głowy, mrowienie i drętwienie dłoni to znaki, których nie powinno się lekceważyć. Nie należy ich tłumaczyć zmęczeniem lub dużym wysiłkiem – trzeba takie niepokojące objawy skonsultować ze specjalistami. Najlepsze i najszybsze efekty przynosi leczenie dyskopatii we wczesnym stadium.

Przepuklina w kręgosłupie terapia

Podobnie w przypadku przepukliny w kręgosłupie terapia polegająca na odpowiednio dobranych zabiegach w połączeniu z ćwiczeniami, pozwala na poprawienie ukrwienia i zmniejszenie ucisku na nerw, co daje ulgę w bólu.

Fizjoterapię kręgosłupa poprzedza dokładny wywiad z pacjentem, weryfikacja posiadanej dokumentacji medycznej oraz diagnoza oparta na terapii manualnej, która pozwala na lokalizację bolesnych miejsc. Ponadto nasi specjaliści sprawdzają ruchomość kręgosłupa, jego stabilizację i napięcie mięśniowe – wszystko po to, by uzyskać pełną wiedzę na temat dolegliwości i dobrać oraz zastosować najlepszą terapię.