Fizjoterapia rwa kulszowa Łódź

Fizjoterapia rwy kulszowej Łódź

Pojawia się nagle lub stopniowo powodując ostry, promieniujący ból. Dokucza w dzień, a także nocą uniemożliwiając prawidłowe funkcjonowanie. Utrudnia siadanie, podnoszenie się oraz poruszanie. W zależności od miejsca ucisku nerwu kulszowego, ból promieniuje do pośladka, tylnej części uda, podudzia, stopy. Rwa kulszowa skutecznie pogarsza komfort życia. Brak odpowiedniej reakcji – podjęcia rehabilitacji, skutkuje nasilaniem się objawów, a nawet może doprowadzić do konieczności poddania się operacji.

Czym jest rwa kulszowa?

Rwa kulszowa to „zespół objawów związanych z uciskiem nerwu kulszowego spowodowany niewłaściwym trybem życia.

Nadmierny wysiłek fizyczny, przeciążenia w pracy zawodowej, brak ruchu, osłabiona siła mięśniowa to przykładowe przyczyny, które mogą doprowadzić do ucisku nerwu kulszowego i przykrych dolegliwości.

Rwa kulszowa objawia się:

• Bólem promieniującym od odcinka lędźwiowego
  • Osłabieniem siły mięśniowej
  • Drętwieniem
  • Pieczeniem
  • Zaburzeniami czucia

Czy zawsze przy promieniujących bólach odcinka lędźwiowego mamy do czynienia z rwą kulszową?

Bóle kręgosłupa promieniujące do nogi zazwyczaj kojarzą się z rwą kulszową. Tymczasem bardzo często nie jest to rwa kulszowa, tylko bóle pośladka, które schodzą do nogi lub promieniują do biodra. Odpowiada za nie mięsień gruszkowaty leżący głęboko w pośladku, który prawdopodobnie podrażnia znajdujący się blisko nerw kulszowy. Leczenie takiego schorzenia jest dużo szybsze i prostsze.

W Manualmed Centrum Fizjoterapii weryfikujemy objawy bólowe, z którymi zmaga się pacjent i dobieramy odpowiednie zabiegi, aby jak najszybciej uporać się z problemem i przynieść ulgę w bólu.

Fizjoterapia rwa kulszowa

Leczenie rwy kulszowej powinno rozpocząć się tak szybko, jak to możliwe. Zaniedbanie lub zbyt późne podjęcie leczenia zwiększa ryzyko przejścia bólu w przewlekły zespół bólowy kręgosłupa, a także ogranicza i opóźnia dobór skutecznej metody terapeutycznej. W Centrum Fizjoterapii Maunalmed łączymy zabiegi fizykoterapeutyczne z terapią manualną oraz ćwiczeniami usprawniającymi, ponieważ taki sposób leczenia przynosi najlepsze efekty. Nasi specjaliści dodatkowo zachęcają także pacjentów do wysiłku fizycznego w domu.