Fizjoterapia stawu łokciowego Łódź

Łokieć tenisisty i łokieć golfisty to niejedyne schorzenia stawu łokciowego, z którymi zgłaszają się pacjenci do naszej placówki. Specjaliści Centrum Fizjoterapii Manualmed koncentrują się na postawieniu właściwej diagnozy i ustaleniu planu zabiegów oraz ćwiczeń, których celem jest przyspieszenie regeneracji i odbudowy struktur stawu łokciowego m.in. poprzez zniwelowanie stanów zapalnych, zwiększenie siły mięśniowej oraz poprawę zakresu ruchomości.

Fizjoterapia łokcia Łódź

W przypadku problemów w obrębie stawu łokciowego fizjoterapia obejmująca m.in. suche igłowanie, terapię manualną, czy zabieg TecarSin, doskonale sprawdza się w leczeniu bólu, który towarzyszy prostowaniu i zginaniu stawu. Ból łokcia, który  utrudnia, a czasami nawet uniemożliwia podnoszenie przedmiotów, ma różne podłoże i źródła.

Ból łokcia – najczęstsze przyczyny

Ból łokcia powodują:

• powtarzalne i często wykonywane sekwencje ruchowe,
  • urazy tj. zwichnięcie, złamanie, uszkodzenie tkanek,
  • choroby tj. toczeń, borelioza, artretyzm,
  • zwyrodnienia w obrębie stawu,
  • stany zapalne – łokieć tenisisty, łokieć golfisty,
  • promieniujące bóle barku lub odcinka szyjnego kręgosłupa.

Ból łokcia nie dotyczy tylko sportowców. Wśród naszych pacjentów są także osoby pracujące w biurach, wykonujące zawód stolarza, mechanika, stomatologa, fryzjera i inni, którzy w sposób długotrwały przeciążają rękę podczas wykonywania ruchów w stawie łokciowym.

Łokieć tenisisty

Wspomniany wcześniej łokieć tenisisty czy łokieć golfisty, to najczęściej spotykane i diagnozowane dolegliwości stawu łokciowego.

Czym różnią się i na czym polegają te schorzenia?

W przypadku łokcia tenisisty mamy do czynienia z  uszkodzeniem włókien kolagenowych na skutek nadmiernego napięcia mięśni przedramienia oraz nakładających się mikrourazów ścięgien i przyczepów w okolicy kłykcia bocznego kości ramiennej. Ból po zewnętrznej stronie stawu utrudnia wykonywanie takich czynności jak  otwieranie drzwi czy podnoszenie kubka.

Łokieć golfisty

O łokciu golfisty z kolei mówimy w przypadku bólu pojawiającego się po wewnętrznej stronie stawu łokciowego. Mikrourazy powstające w okolicy przyczepów mięśni zginaczy nadgarstka utrudniają  m.in. wykonywanie rzutów oraz nawracanie przedramienia z oporem.