Staw skokowy

Rehabilitacja stawu skokowego Łódź

Skręcenie stawu skokowego to bardzo częsty uraz występujący zarówno w życiu codziennym jak i podczas uprawiania większości dyscyplin sportowych.

Naprawdę niewiele potrzeba, by go doświadczyć. Wystarczy źle postawić stopę, spaść z krawężnika, czy ze schodów, nieodpowiednio upaść na podłoże po wyskoku, czy potknąć się o nierówny chodnik.

Natychmiastowo wdrożona rehabilitacja stawu skokowego (w większości przypadków najlepiej od dnia powstania urazu) pozwala na szybkie zniwelowanie obrzęku, uporanie z dolegliwościami bólowymi, zwiększenie zakresu ruchu i powrót do sprawności kończyny. Dodatkowo w końcowej fazie rehabilitacji wzmocnienie mięśni poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia znacznie zmniejszy ryzyko doznania podobnych urazów w przyszłości.

Urazy stawu skokowego

W zależności od stopnia powstałych po
wypadku uszkodzeń urazy stawu skokowego można podzielić na:

stłuczenia stawu skokowego

zwichnięcia stawu skokowego

skręcenia stawu skokowego (I, II lub III stopnia),

złamania kości w stawie skokowym

Nieleczone w ogóle lub leczone w stopniu niedostatecznym urazy w obrębie stawu skokowego mogą skutkować: zwapnieniami, ograniczeniem zakresu ruchu w stawie, niestabilnością stawu i narażeniem go na ponowne urazy, częstymi stanami zapalnymi, przeciążeniami i pojawiającymi się wraz z nimi obrzękami,  czy wpływając na postawę ciała szkodliwie oddziałowujące na kręgosłup.

Fizjoterapia przy skręceniu kostki?

Skręcenie stawu skokowego nazywane potocznie skręceniem kostki, związane jest z częściowym lub całkowitym uszkodzeniem struktur torebkowo-więzadłowych. Objawia się bólem, obrzękiem i ograniczeniem ruchomości. W celu przyspieszenia powrotu do zdrowia i aktywności, a także zabezpieczenia przed kolejnymi urazami jak najszybciej powinna być wdrożona fizjoterapia po skręceniu kostki.

W naszym Centrum Fizjoterapii Manualmed specjaliści przygotowują indywidualny plan spotkań dla pacjentów z urazem stawu skokowego, którego celem w pierwszej kolejności jest zmniejszenie bólu i obrzęku oraz przywrócenie pełnego ruchu w stawie, w drugiej – trening stabilizacyjny. Zabiegi po skręceniu stawu skokowego, które stosujemy w naszej placówce w Łodzi, tj. terapia manualna, zabieg TecarSin, laser wysokoenergetyczny, zabieg HiToP, ćwiczenia funkcjonalne czy sesje w komorze hiperbarycznej, poprawiają ukrwienie, przyspieszają gojenie i odzyskanie przez pacjenta sprawności, robiąc to w sposób prawidłowy pod nadzorem doświadczonego fizjoterapeuty. Zabiegi po urazie kostki przynoszą rewelacyjne efekty i pozwalają na szybki powrót do normalnego funkcjonowania.